.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موارد جديد معافيت سربازي

ایلنا: بررسي طرح اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي به جز يك ماده پايان يافت و موارد جديدي در اين مورد تصويب شد.

حميدرضا حاجي‌بابايي عضو هيات‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي در توضيح خود نسبت به مصوبه صبح مجلس شوراي اسلامي در مورد طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي اظهار داشت: اين طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي اظهار داشت: اين طرح اصلاحي به تصويب نمايندگان رسيد و فقط يك ماده‌اي از آن كه در مورد قوانيني است كه با اين مصوبه مجلس لغو مي‌شود، مراعا گذاشته شد تا اسامي آن را اعلام كنند.

وي در ادامه يادآور شد: تغييراتي در چند ماده ديگر اين طرح در جلسه علني امروز صبح صورت گرفت و سه موضوع مهم در بحث سربازي در جلسه امروز بررسي و تصويب شد كه يكي از آن موضوعات در مورد ايثارگران و خانواده شهدا بود كه مصوب شد تا كليه فرزندان شهدا و مفقودالاثرها معاف شوند، اين در حالي است كه در قانون سابق خدمت وظيفه عمومي تنها 2 فرزند ذكور آنان معاف مي‌شوند اما در اين اصلاحيه همه فرزندان ذكور ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا معاف مي‌شوند.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: در تغييرات و اصلاحات صورت گرفته مقرر شد تا شهدا و آزادگاني كه 24 ماه در اسارت بودند و همچنين جانبازان 25 درصد و مفقودالاثر اگر فرزند نداشته باشند يكي از برادران وي از سربازي معاف خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه يكي از فرزندان آزادگاني كه 24 ماه در اسارت بوده، جانباز 25 درصد و رزمنده‌اي كه 24 ماه به جبهه رفته است هم از خدمت دوره ضرورت معاف مي‌شوند، خاطرنشان كرد: چنانچه جانبازي درصد كمتري داشته باشد نسبت به درصد تعيين شده، سنجيده شده و با توجه به درصدي كه مشخص كرده‌ايم مدت خدمت آنان كاهش مي‌يابد.

حاجي‌بابايي يادآور شد: جانبازاني كه 10 درصد جانبازي دارند هم معاف خواهند شد و همچنين چنانچه ايثارگري فرزند ذكور نداشته باشد، فرصت معافيت به دامادش و يا نوه‌اش داده مي‌شود كه اين مصوبه از جمله مصوبات خوب مجلس بود.

وي از ديگر تغييرات اعمال شده در اين طرح را تعيين مدت زمان براي تهيه آيين‌نامه اين قانون از تصويب نهايي شوراي نگهبان اشاره كرد و افزود: پس از تصويب نهايي اين قانون، نيروهاي مسلح بايد ظرف مدت سه ماه آيين‌نامه اجرايي را تهيه كند.

وي در مورد تغييري كه در تبصره يك ماده اصلاحي اين قانون صورت گرفته است اظهار داشت: در اين ماده گفته شده بود كساني كه خدمت سربازي مي‌روند اگر در سازمان‌هايي غير از نيروهاي مسلح خدمت مي‌كنند بايد سه ماه اضافه خدمت داشته باشند اما كلا آن را حذف كرديم.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: در ماده 77 اين قانون اصلاحي هم در مورد نحوه خدمت نخبگان، استعدادهاي برتر و قهرمانان ملي مقرر شد تا براساس آيين‌نامه نيروهاي مسلح نوع خدمت آنان را مشخص كند اما با توجه به اينكه مغاير اصل 85 بود حذف كرديم و مقرر شد طبق قانون در مورد آن عمل شود.

حاجي‌بابايي در مورد اصلاحات صورت گرفته براي قانون اصلاحي خدمت وظيفه عمومي مجلس اظهار داشت: در مورد اين قانون هر آنچه كه لازم بود را مصوب كرديم و قانون جديدي به آن اضافه نمي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.